La Guàrdia Urbana de Barcelona no vol entrar en el debat sobre si els ciclistes han de dur casc per la ciutat, però reconeix que es veurà obligada a fer complir la normativa si així ho acaba decidint la DGT
Diuen que com a policies tenen l'obligació de seguir el que digui la llei. L'Ajuntament de la ciutat i tots els grups municipals s'oposen a la proposta del govern central ja que creuen que l'ús del casc ha de ser només opcional
L'esborrany del nou Reglament General de Circulació que ha redactat la DGT obliga els ciclistes a portar casc en els carrers de les ciutats. La proposta ha provocat el rebuig unànime dels usuaris, associacions com el RACC i també l'Ajuntament de Barcelona, i d'altres ciutats afectades per la mesura. Creuen que no hauria de ser una obligació perquè això provocarà que la gent faci servir menys la bicicleta i també suposarà un problema pel sistema del bicing.
El cap de la unitat d'accidents de la Guàrdia Urbana de Barcelona, Manuel Haro ha evitat opinar sobre aquesta reforma. Només diu que si s'acaba aprovant l'hauran de fer complir com a policies que són.
Haro diu, a més, que amb les motos i ciclomotors s'ha notat l'eficàcia de l'ús del casc però que no hi ha estudis oficials sobre els beneficis pels usuaris de la bicicleta. Es considera que en l'impacte contra un cotxe de poc serviria. A Barcelona hi ha 180 quilòmetres de carril bici i 120.000 abonats al bicing.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada