diumenge, 25 de novembre del 2012

El PP vol apujar el límit de velocitat a 140 km/h en autopistes de peatge


El PP vol apujar el límit màxim de velocitat a 140 quilòmetres per hora a les autopistes de peatge i, amb aquest objectiu, ha presentat una proposició no de llei al Congrés per al seu debat a la Comissió de Seguretat Viària en la qual insta el Govern a estudiar aquest increment.

Per què? El diputat autor de la proposta, Paco Vañó, ho explica amb dos arguments: per augmentar la utilització d'aquestes vies que la crisi ha convertit en deficitàries, i perquè els nivells de seguretat de les autopistes són tan alts, que aquesta alça no implicaria un risc addicional.

No oculta el parlamentari que pot resultar estrany que sigui ell, víctima d'un accident de trànsit i primer diputat paraplègic de la democràcia, qui defensi aquesta proposta, però insisteix que la seguretat que ofereixen les carreteres de pagament a Espanya justifica aquest augment.

De fet, estudis publicats per experts com el doctor Ezra Hauer, director del Departament d'Enginyeria Civil de la Universitat deToronto, refermen l'adequació de les velocitats als paràmetres tècnics de cada carretera.

Vañó creu que la iniciativa respon a una demanda d'"un sector molt ampli de la societat" per a les vies de peatge, sotmeses moltes a un concurs de creditors per una situació que podria millorar amb aquesta proposta.

El text no fixa el límit de 140 quilòmetres per hora, però aquesta és la xifra que suggereix el PP perquè és una velocitat que, segons Vañó, no tindria efectes negatius en les xifres de sinistralitat i suposaria, per contra, un incentiu per a l'usuari.

Reconeix el parlamentari l'existència d'estudis que adverteixen que augmentar un 20 per cent la velocitat eleva un 30 per cent les morts en carretera, però insisteix que la seva propostase circumscriu a una xarxa construïda amb les exigències més grans en matèria de seguretat, on 140 quilòmetres per hora "no és una velocitat de risc".

Tampoc veu contradictòria la seva iniciativa amb la qual la Direcció General de Trànsit (DGT) estudia emprendre per unificar a 90 quilòmetres per hora la velocitat màxima a les carreteres secundàries o d'un sol sentit.

"Sóc un accidentat i conec bé la situació. Hi ha tres nivells de carreteres i el disseny de les de peatge està previst per a més velocitat, per la qual cosa no contradiu aquesta decisió, sinó que és complementària", subratlla.

Ressalta el diputat l'"excel·lent xarxa" d'autovies d'Espanya i recorda que el perill més gran és a les carreteres secundàries de doble sentit, on hi ha més risc de col·lisió.
Abans de redactar la proposició, el diputat ha tingut contactes amb experts i amb representants del Ministeri de l'Interior, alhora que ha conversat amb els grups parlamentaris sobre la iniciativa, que han vist "molt raonable".

"Solament són 20 quilòmetres per hora més i per a autopistes de peatge. No estic parlant de deixar lliure velocitat", conclou Vañó,  tot i manteninr les mesures actuals en matèria de trànsit amb les quals s'ha aconseguit reduir la sinistralitat.

Límits mínims d'amplitud de corbes, calçades separades, àmplies vies, absència d'interseccions a nivell, millors ferms per assegurar l'adherència dels pneumàtics, pantalles antienlluernament... Tota una gamma de prestacions que col·loquen les autopistes de peatge en el lideratge de les vies més segures d'Espanya.

No només el PP proposa això. Al Regne Unit també s'està estudiant incrementar els límits de velocitat, assegura aquesta força política.

Amb una mitjana d'entre 20.000 i 25.000 vehicles diaris, el trànsit per aquestes vies s'ha ressentit, no obstant, a causa de la crisi, com ha ocorregut amb les radials de Madrid o amb les autopistes Madrid-Toledo o l'Ocaña-La Roda, la majoria en "fallida tècnica" o en fase concursal.

Segons dades del PP, les quatre radials de Madrid, on es van invertir 2.554 milions d'euros, només registren 10.480 vehicles diaris -molt per sota del previst-, mentre que el deute de les concessionàries supera els 3.750 milions d'euros.

Números vermells que el PP vol canviar de color amb la seva iniciativa. O almenys, intentar-ho.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada