diumenge, 8 de setembre del 2013

Un de cada quatre sinistres mortals es produeix en carreteres de Lleida

Un total de 35 persones han mort a les carreteres catalanes des de la revetlla de Sant Joan fins al 31 d’agost, tres menys que en el mateix període de l’any passat.

Segons el director del Servei Català de Trànsit (SCT), Joan Josep Isern, el d’enguany ha estat el millor de tots els estius des que el SCT disposa de dades oficials de sinistralitat.

Així mateix, la reducció de sinistralitat del global de l’any 2013, des de l’1 de gener al 31 d’agost també ha estat la més elevada. Enguanysumem 100 morts i 592 ferits greus fins al 31 d’agost. Al 2012 van ser 143 menys morts i 668 ferits greus. Una de cada quatre víctimes mortals en accidents de trànsit han mort en carreteres de Lleida, que suma mitja dotzena de morts aquest estiu. Aquestes són xifres que contrasten amb les de l’any passat, ja que tan sols en el mes d’agost van morir deu persones en accidents de trànsit.

Tot i aquest balanç positiu, el director de l’SCT ha manifestat que "hem d’intentar que aquesta reducció tingui continuïtat durant la resta de l’any" i ha apuntat que el preocupa "que la sinistralitat s’incrementi en l’últim trimestre del 2013".


Marc de mobilitat "complicat"

Segons va manifestar Isern, cal estar alerta perquè aquesta tendència favorable es produeix dins un marc de mobilitat "complicat", a causa d’un sensible abandonament per part dels conductors de les vies de pagament, l’envelliment del parc mòbil i el dèficit d’infraestructures.

Per un cantó, la crisi econòmica ha minvat en un 12% la circulació per les vies de pagament. Aquestes són, segons la Unió Europea, "30 vegades més segures que les vies convencionals".

Per l’altra, el parc mòbil català està cada cop més envellit. En el 60% dels accidents mortals està implicat un cotxe de més de deu anys. De fet, la meitat dels vehicles catalans superen aquesta antiguitat.

A més, ha subratllat avui Isern, les vies catalanes pateixen una densitat dues vegades i mitja més elevada que les espanyoles. Un desequilibri que fa evident "el dèficit d’infraestructures" que pateix el país. Tot i això, la mobilitat aquí només ha baixat un 1% aquest 2013.


Sancions per no tenir la ITV en regla

Trànsit comunicarà per carta a tots els conductors que siguin propietaris de vehicles que no han passat la ITV que han de passar la revisió. Serà a l’octubre. Durant un mes tots els avisats tindran temps per passar-la o per comunicar a Trànsit que les seves dades no són correctes.Transcorregut aquest període, a través dels lectors de matrícula de què disposen les càmeres instal·lades a les carreteres, cada cop que es detecti un vehicle que circula sense la ITV, es procedirà a sancionar-lo. La multa per no haver passat la ITV és de 200 euros. La multa per circular amb una ITV "negativa" és de 500 euros. La voluntat no és "sancionar", és alertar els ciutadans que conduir un vehicle en mal estat és "un perill".

Font: bondia.cat

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada