dilluns, 17 de desembre del 2012

La DGT prepara un nou examen de conduir més llarg i que inclou nocions de mecànica


Les autoescoles es preparen aquests dies per al nou examen de conduir. Tenen menys d'un mes perquè el 19 de gener els aspirants també hauran de demostrar coneixements de mecànica. 
Per això, tècnics de la DGT i el seu director de Barcelona es reuneixen des de fa dies amb els formadors viaris de les autoescoles per explicar com seran els nous exàmens de conduir. 

"Potser és una mica agosarat, però el que us presentem ara és un canvi molt substancial,el major canvi en aquest tipus de proves en els darrers anys." Amb aquestes paraules ha presentat els nous exàmens de conduir el director de la DGT de Barcelona, Adrià Puigpelat.

Examen pràctic de 25 minuts amb novetats

L'examen pràctic és el que té més novetats. A partir del 19 de gener, els alumnes hauran de demostrar que saben nocions de mecànica i fer comprovacions com la pressió dels pneumàtics o el nivell de l'oli

A més, s'introdueix una estona de conducció autònoma, és a dir, que l'examinador no donarà cap indicació i l'alumne haurà d'arribar al lloc que se li demani. També se li avaluarà la conducció eficient. I la prova durarà com a mínim 25 minuts, més temps que fins ara. L'objectiu del nou examen és que els que l'aprovin estiguin més ben preparats per sortir a la carretera.

Segons el director de la DGT de Barcelona, serà "un nou model d'examen molt més orientat a la formació que fan les autoescoles per tenir molt més en compte la seguretat viària. No serà un examen més difícil, serà un examen més orientat a formar conductors més segurs".

Teòric per ordinador

En l'examen teòric, el principal canvi és en el format. A partir del gener es farà amb ordinador, com s'ha fet durant uns mesos a Barcelona en la prova pilot. La DGT ha preparat15.000 preguntes que aleatòriament formaran el qüestionari, de manera que sempre serà diferent i no es podrà memoritzar. 

Espanya és dels darrers països d'Europa que s'incorpora a la nova directiva del permís de conduir. La norma europea dicta que si tothom té el mateix permís tots els països han de fer la mateixa formació i avaluació d'exàmens. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada