El director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern considera que no és recomanable córrer més per l'antiguitat del parc mòbil i per la densitat de vehicles que hi ha.
Isern ha avançat que si la DGT amplia el límit de velocitat de les autopistes a 130 quilòmetres per hora, la Generalitat el tornarà a reduir perquè la potestat per fer-ho. Isern recorda que anar més ràpid equival a un augment de la mortalitat i dels ferits greus.
Els anteriors gestors d'Interior i de Trànsit van mantenir pugnes verbals amb la DGT per aconseguir elevar a 130 km/h la velocitat a les autopistes. Ara s'ha girat la truita i mentre a Madrid pensen incrementar-la, a Catalunya opten per mantenir els 120 km/h perquè tant el conseller d'Interior, Ramon Espadaler com el director del Servei Català de Trànsit, Joan Josep Isern, consideren que prémer més l'accelerador és contradictori amb l'objectiu de reduir morts i lesions greus a la carretera. És més, Isern ha assegurat que ara mateix la DGT augmentés la velocitat a 130 Kms/h, la Generalitat faria servir la seva potestat per rebaixar-la: "En aquests moments ho faríem. És un projecte que el govern de Madrid ja ha dit que posarà en marxa l'any 2014 i en alguns trams, però si li he de donar la meva opinió en aquests moments, no podem incrementar la velocitat".
Sobre la sinistralitat de Setmana Santa, Isern ha explicat que fins aquest dilluns al matí hi hagut tres víctimes mortals des del passat 22 de març. L'any passat van ser 12 i l'anterior 9 víctimes. Isern ha alertat sobre l'antiguitat del parc mòbil. Ha assegurat que buscaran a través d'Indústria quins vehicles no han passat la ITV obligatòria i no descarta fer el mateix amb les assegurances: "Les dades estan més repartides i sí que hi ha alguna associació que pot tenir xifres sobre el 80 per cent de les asseguradores catalanes i sobre aquesta base treballarem perquè sí que ens interessa i molt tenir constància d'aquells vehicles que circulen pel nostre país sense assegurança".
El director del servei català de Trànsit no ha concretat si el 19 d'abril serà finalment la data perquè els camions de gran tonatge deixin de passar per la Nacional 2 a les comarques de Girona. De tota manera, diu que si no és el dia 19, serà el 20. Per altra banda, ha explicat que han tret a concurs 16 radars de tram, que calculen la velocitat dels vehicles entre dos punts.No ha concretat a quins llocs els instal.laran.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada